آموزش ماژول تعاریف و اطلاعات پایه  

ضمن تشکر از انتخاب نرم افزار پزشکیار باستانی طب، در این مقاله قصد داریم آموزش کار با بخش تعاریف و اطلاعات پایه نرم افزار باستانی طب را به طور کامل توضیح دهیم.

تنظیمات اولیه و اطلاعات مرکز

تنظیمات اولیه نرم افزار و تعریف اطلاعات مرکز را می بایست از طریق گزینه تعاریف و اطلاعات پایه در منو انجام داد. در این بخش می توانید عناوین را در نرم افزار تغییر دهید. برای مثال عنوان نمایش نام پزشک، نمایش نام بیمار، نمایش نام بیمه و نمایش نوع مراجعه کننده قابل تعریف است. همچنین در ادامه اطلاعات مرکز را می بایست وارد کنید. اطلاعات شامل نام مرکز، ایمیل، آدرس، کد اقتصادی، لوگو و … می باشد. در نهایت جهت ثبت تنظیمات موردنظر در نرم افزار روی دکمه ایجاد کلیک کنید.

تعریف کدینگ حسابداری

مورد بعدی در منوی تعاریف و اطلاعات پایه، تعریف کدینگ حسابداری است. با کلیک بر روی این دکمه یک لیست مشاهده خواهید کرد. لیست باز شده شامل تعریف کدینگ حسابداری در لیست گروه حساب، لیست حساب کل، لیست حساب معین، لیست حساب تفضیلی، لیست سال مالی و چاپ کد حسابداری می باشد. با انتخاب هرگزینه در صورتی که در نرم افزار آن ها را تعریف کرده باشید، لیست نمایش داده می شود. چنانچه قصد جستجو در هر کدام از لیست ها را داشته باشید، درصورت داشتن اطلاعات می توانید اقدام کنید.

با کلیک بر روی دکمه های هر ردیف در لیست های نمایش داده شده، می توانید به مشاهده جزئیات ردیف، ویرایش و یا حذف آن دسترسی داشته باشید. ممکن است در نظر داشته باشید مورد جدیدی به لیست اضافه کنید. برای انجام این کار بر روی دکمه ای که در بالای جدول قرار گرفته است کلیک کنید تا به صفحه تعریف اطلاعات هدایت شوید. در آن جا اطلاعات لازم را وارد کرده و ذخیره کنید و در نهایت  اطلاعات جدید به لیست اضافه می شود و به صفحه لیست گروه منتقل می شوید.

تعریف بانک/صندوق

دکمه بانک و صندوق به ۴ بخش صندوق و تنخواه، تعریف بانک، تعریف دسته چک و تعریف کارتخوان تقسیم می شود. با کلیک بر روی هر کدام از بخش ها به تنظیمات مربوط به آن هدایت می شوید. در صورتی که قبلا هر کدام از بخش ها در نرم افزار تعریف شده باشد لیست آن ها نمایش داده خواهد شد. چنانچه قصد تعریف مورد جدیدی داشته باشید، با کلیک بر روی دکمه تعریف جدید در بالای جدول می توانید اقدام کنید. پس از ذخیره آن خواهید دید که به لیست مربوطه اضافه شده است. با کلیک بر روی دکمه های هر ردیف در لیست های نمایش داده شده، می توانید به مشاهده جزئیات ردیف، ویرایش و یا حذف آن دسترسی داشته باشید.

تعریف اشخاص و طرف حساب

با کلیک بر روی دکمه تعریف اشخاص و طرف حساب تعدادی زیر منو نمایش داده می شود. زیر منوها شامل تعریف تخصص پزشک، تعریف دستیار، تعریف پزشک و همکار، سمت پزشک، تعریف معرف، عنوان طرف حساب و طرف حساب می باشد. با انتخاب هرگزینه در صورتی که در نرم افزار تعریف شده باشند، لیست آن ها نمایش داده می شود. ممکن است در نظر داشته باشید تعریف جدیدی در نرم افزار اضافه کنید.

جهت افزودن تعریف جدید دکمه ای در بالای لیست قرار داده شده است. با کلیک بر روی آن به صفحه ای هدایت می شوید تا اطلاعات مربوط به تعریف جدید را وارد کرده و اقدام به ایجاد آن کنید. در نهایت با کلیک بر روی دکمه ذخیره تعریف موردنظر به لیست اضافه می شود و به صفحه لیست تعاریف منتقل می شوید. چنانچه قصد حذف یا ویرایش داشته باشید می توانید از قسمت گزینه ها اقدام کنید.

توجه: در صورتی که قصد دارید تعریف جدید در بخش های مختلف نرم افزار نمایش داده شود، می بایست در هنگام تعریف آن حتما تیک فعال را بزنید.

تعریف بخش کلینیک

برای تعریف بخش های مختلف مرکز درمانی خود می بایست به تعریف بخش کلینیک در ماژول تعاریف و اطلاعات پایه مراجعه کنید. پس از تعریف بخش های مورد نظر، لیست آن ها را در این بخش مشاهده خواهید کرد. جهت ویرایش و یا حذف هر کدام از بخش ها بر روی تنظیمات ردیف آن بخش کلیک کنید و عملیات مورد نظر را انجام دهید. چنانچه قصد جستجو در لیست بخش ها را داشته باشید، درصورت داشتن اطلاعات می توانید از باکس جستجوی قرار داده شده در بالای لیست اقدام کنید.

تعریف سرویس و خدمات

با کلیک برروی دکمه تعریف سرویس و خدمات در ماژول تعاریف و اطلاعات پایه، می توانید لیست سرویس و خدمات مرکز درمانی خود را تعریف کنید. پس از تعریف هر کدام از آن ها می توانید در هنگام ثبت پذیرش بیمار، نوبت دهی و یا مشاوره اولیه از لیست تعریف شده سرویس و خدمات مورد نظر را انتخاب کنید. در بالای لیست تعریف سرویس و خدمات باکس جستجویی تعبیه شده تا با داشتن اطلاعات لازم بتوانید خدمات را سرچ کنید. در صورت نیاز به ویرایش و یا حذف سرویس و خدمات از تنظیمات قرار داده شده در ردیف مربوط به آن اقدام کنید.

تعریف انبار و کالا

در بخش تعریف انبار و کالا قابلیت تعریف گروه کالا، کالا، واحد، پکیج کالا و تعریف انبار در اختیار شما قرار داده می شود. مطابق بخش های قبلی که توضیح داده شد با کلیک بر روی هر کدام از زیر منو های تعریف انبار و کالا به صفحه مربوط به آن هدایت خواهید شد. می توانید در هر بخش موارد مورد نیاز خود را تعریف کنید تا در هنگام استفاده از نرم افزار از تعاریف بهره مند شوید.

تعریف بیمه

ممکن است مرکز درمانی شما با سازمان های بیمه گر قرارداد داشته باشد و در نظر داشته باشید لیست بیمه ها، نام سازمانگر بیمه و درصد مورد قبول بیمه را در نرم افزار تعریف کنید. همچنین مطابق دیگر لیست ها، با داشتن اطلاعات ثبت شده می توانید در لیست جستجو کنید.

تعریف مراکز درمانی، آزمایشگاه، دستور دارویی و دلیل مراجعه

جهت تعریف مراکز درمانی، آزمایشگاه، دستور دارویی و دلیل مراجعه در نرم افزار باستانی طب، از طریق ماژول تعاریف و اطلاعات پایه در زیرمنوی مربوطه می بایست اقدام کرد. همانند لیست های قبلی توضیح داده شده، درصورتی که هر مورد را تعریف کرده باشید لیست آن ها را مشاهده خواهید کرد و اقدامات نیز مطابق قبل انجام می پذیرد.

تعریف تشخیص، برنامه درمان، آزمایش و دستور پزشکی

جهت تعریف تشخیص، برنامه درمان، آزمایش و دستور پزشکی در نرم افزار باستانی طب، از طریق ماژول تعاریف و اطلاعات پایه در زیرمنوی مربوطه می بایست اقدام کرد. همانند لیست های قبلی توضیح داده شده، درصورتی که هر مورد را تعریف کرده باشید لیست آن ها را مشاهده خواهید کرد و اقدامات نیز مطابق قبل انجام می پذیرد.

تعریف داروهای پایه

با انتخاب گزینه تعریف داروهای پایه از ماژول تعاریف و اطلاعات پایه بخش های تعریف گروه دارویی و تعریف دارو در زیرمنو نمایش داده می شود. تعریف هر کدام از این موارد نیز همانند قبل انجام می شود. پس از تعریف اطلاعات مربوط به داروها، در لیست قابلیت ویرایش و حذف موارد وجود دارد.

تعاریف تغذیه

با کلیک روی دکمه تعاریف تغذیه از ماژول تعاریف و اطلاعات پایه تعدادی زیرمنو نمایش داده می شود (موارد نمایش داده شده بر اساس نوع نسخه می باشد. در صورتی که موارد موجود در ویدیو با نرم افزار شما مطابقت ندارد به دلیل نوع نسخه خریداری شده است). جهت ایجاد تعریف جدید، دکمه ای در بالای لیست تعبیه شده است که با کلیک بر روی آن به صفحه ای هدایت می شوید تا بتوانید عملیات مورد نظر را انجام دهید. پس از کلیک بر روی دکمه ذخیره، مورد جدید به لیست اضافه می شود.

تعریف روزهای تعطیل

در صورتی که قصد داشته باشید روزهای تعطیل در نرم افزار ثبت کنید، از طریق دکمه تعریف روزهای تعطیل اقدام کنید. روزهای تعریف شده در لیست قابل مشاهده، ویرایش و حذف می باشند. همچنین با تایپ کردن تاریخ مورد نظر می توانید روزهای تعطیل تعریف شده در نرم افزار را بررسی کنید.

تعریف اطلاعات پایه دامپزشکی

جهت تعریف اطلاعات پایه دامپزشکی، از طریق دکمه آن در ماژول تعاریف و اطلاعات پایه اقدام کنید. ثبت، جستجو و ویرایش لیست این بخش نیز همانند توضیحات قبلی انجام می شود.

تعاریف CRM

در تعاریف CRM شما می توانید جشنواره و تخفیفات، نسبت بیمار، گروه مشتریان، نحوه آشنایی، تخصص، کارگاه، کشور، شهر، برچسب، نوع درخواست، وضعیت مشتری، دسته بندی مشتری و … را تعریف و ثبت کنید. با انتخاب هر یک از گزینه ها به لیست و تنظیمات هر تعریف هدایت خواهید شد.

تعریف نوبت دهی مکانیزه

با کلیک بر روی دکمه نوبت دهی مکانیزه از ماژول تعاریف و اطلاعات پایه وارد قسمت نوبت دهی می شوید. در آن صفحه می توانید نوبت دهی تعریف کنید. توضیحات بیشتر این ماژول در صفحه آموزش ماژول نوبت دهی گفته شده است.

تعریف اتاق معاینه، مشاوره و ترک اعتیاد، تعرفه

جهت تعریف اتاق معاینه، مشاوره و ترک اعتیاد، تعرفه در نرم افزار باستانی طب، از طریق ماژول تعاریف و اطلاعات پایه در زیرمنوی مربوطه می بایست اقدام کرد. همانند لیست های قبلی توضیح داده شده، درصورتی که هر مورد را تعریف کرده باشید لیست آن ها را مشاهده خواهید کرد و اقدامات نیز مطابق قبل انجام می پذیرد.

تعاریفERP

در تعاریف ERP کارتابل های پیش فرض، نوع درخواست و علت بلک لیست قابل تعریف است. در صورتی که داده در نرم افزار ثبت کرده باشید، در لیست نمایش داده خواهد شد. مشاهده، تنظیمات و حذف لیست نیز همانند قبل انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت درخواست دمو و مشاوره رایگان