اصول مشتری مداری در کلینیک های زیبایی

۸ اصل مشتری مداری در کلینیک زیبایی :

در دنیای پر رقابت امروزی، بیمارستان ها و درمانگاه ها نیاز دارند تا برای جذب مشتریان جدید و نگه داشتن مشتریان قبلی استراتژی های مناسبی اعمال کنند. در این بخش به بررسی چند راهکار جذاب برای نگه داشتن مشتریان در مراکز درمانی و کلینیک ها می پردازیم:

۱. ارائه خدمات متمایز :

اولین و مهم ترین راهکار برای جذب مشتریان، ارائه خدمات با کیفیت و متمایز است. به عنوان مثال، کلینیک های زیبایی باید بهترین خدمات را در زمینه درمان، پرستاری، وسایل پزشکی، پیگیری روند درمان و غیره ارائه کنند. همچنین باید به تلاش برای بهبود رفتار کارکنان و رعایت اصول اخلاقی حرفه ای نیز توجه شود.

۲. ارتباط موثر با مشتریان :

ارتباط موثر با مشتریان ازجمله راهکارهای مهمی است که میتواند در جذب و نگهداری مشتریان موثر باشد.

ارتباط موثر می تواند از برخورد مشاور گرفته تا بعد از خروج زیباجو و پیگیری های بعد درمان، توصیه های پزشکی و حتی داشتن یک نفر به عنوان کاربر CRM در مدیریت ارتباط با مشتری کلینیک زیبایی تاثیر بسیاری داشته باشد.

 

پنل پیامک

۳.تجربه شیرین تخفیف :

ایجاد تجربه مثبت برای مشتریان یکی دیگر از راه های افزایش رضایت آنها است. برای این کار می توانید از راهکارهایی مانند ارائه خدمات رایگان، تخفیف های ویژه و موارد مشابه برای مشتریان استفاده کنید. همچنین ارائه خدمات متنوع به مشتریان به بهبود روابط و افزایش رضایت مندی آنها کمک می کند. در صورتی که تجربه ی شیرینی برای مراجعه کنندگانتان ایجاد نمایید و حس خوب انتقال دهید، حتی از یک کار شروع کنید به مشتری مداری کلینیک زیبایی خود، از دیگر رقبا پیشی گرفته اید.

برخی از کلینیک ها از طریق پنل پیامکی شماره های مراجعه کنندگانی که یا در Excel  و یا در نرم افزار دارند را از طریق پنل پیامکی اقدام به ارسال مناسبت های خاص، جشنواره و تخفیفات- معرفی کانال های ارتباطی، توصیه های پزشکی را برای مراجعه کنندگان خود ارسال می نمایند. شما می بایست همواره ارتباطتان را به بهانه های مختلف با مراجعه کنندگان داشته باشید.

۴.شفافیت :

در زمان مراجعه ارائه اطلاعات کامل و واضح به بیماران می توانید به رضایت آنها کمک کند. بیماران باید به صورت کامل در مورد درمان های مختلف و همچنین احتمالات و عوارض های جانبی مربوط و منفعتی که از آن می برند به هر یک از پریسجرهای درمانی آگاه شوند تا بتوانند به خدمات شما اعتماد کنند.

۵.محیط دلنشین :

محیط کلینیک پزشکی باید راحت و دلپذیر باشد به طوری که انتقال حس و حال خوب دهد. برای رسیدن به این هدف می توان از روش هایی مانند نور مناسب، تهویه مطبوع، موسیقی آرامش بخش، استفاده از گل و گیاه، تزئینات، فرم نظرسنجی و تابلو های راهنما استفاده کرد. یکی از قدرتمندترین راه های بازاریابی در سفر مشتری نمایش تبلیغات و تجربه مشتریان بر روی تلویزیون در سالن انتظار است.

 

فضای داخلی کلینیک زیبایی

۶. احترام به زمان :

تعیین وقت مناسب برای بیماران جهت ننشستن در سالن انتظار می تواند به رضایت آن ها کمک کند. اگر بیماران به موقع وقت خود را دریافت کنند و زمان انتظار برای دیدار با پزشک کمتر باشد، به شدت احتمال دارد که بیماران از خدمات کلینیک پزشکی راضی باشند.

۷.فالو کردن زیباجو :

بعد از درمان پزشک، تکنسین یا کارشناس پشتیبان که با پزشک در ارتباط است باید با بیمار برقراری ارتباط داشته باشد و از وضعیتش سوال کند. باید به بیمار اطمینان داده شود که پزشک بعد از درمان همچنان به وضعیت آنها  پایبند است و محافظت از سلامتی آن ها در اولویت قرار دارد.

پزشکان و کارکنان کلینیک ها باید بتوانند به خوبی با بیماران ارتباط برقرار کنند. باید مهارت های ارتباطی خود را بهبود ببخشند و به تعاملات فردی با بیماران توجه کنند. همچنین باید با مشکلات و نگرانی های بیمار به طور جدی و صمیمی روبه رو شد.

هرگونه شکایت بیماران باید اول در نرم افزار CRM کلینیک ثبت گردد و سپس با جدیت و صداقت رسیدگی شود. باید به شکایات و نارضایتی های آن ها گوش داده شود و در صورت امکان اقداماتی برای حل آن ها صورت بگیرد. در صورتی که فردی مشکل، نیاز و یا درخواستی دارد از طریق شکایت به واحد Crm کلینیک اعلام کند و اگر رسیدگی شود شما می توانید خدمات خود را با ارزش های پیشنهادی بهتری به بازار هدفتان عرضه نمایید.

۸. از تکنولوژی کمک بگیرید :

یکی از راهکارهای کلیدی استفاده از نرم افزار پزشکی است. با استفاده از نرم افزار پزشکی می توانید به راحتی مشتریان جدید جذب کرده و روابط خود را با مراجعه کنندگان فعلی تقویت کنید.

تکنولوژی

یکی از مهم ترین روش های حفظ مشتری استفاده از تکنولوژی است. استفاده از تکنولوژی در مراکز درمانی می تواند بهبود و افزایش کیفیت خدمات را به دنبال داشته باشد. برای مثال، بیمارستان ها می توانند از سیستم الکترونیکی پرونده پزشکی استفاده کنند که بهبود در دسترسی به اطلاعات بیماران و همچنین کاهش خطاهای پزشکی را به دنبال دارد.

در این راستا نرم افزار های مدیریت مطب باستانی طب طراحی شده اند تا در کلیه مراحل جذب و رضایت مندی مشتری به شما کمک کنند و همراه شما باشند. به عنوان مثال با استفاده از CRM پزشکی این امکان وجود دارد تا کلیه اطلاعات بیماران ثبت شود و از طریق آن مراحل پیگیری درمان، رسیدگی به شکایات و بازاریابی مشتریان جدید انجام شود.

ما در نرم افزار مدیریت کلینیک زیبایی باستانی طب به گونه ای طراحی انجام داده ایم که شما با داشتن تبلت می توانید خدمات هایی از نرم افزار مانند فرم های رضایت نامه و مشاوره، فرم مشاوره اولیه، فرم تاریخچه پزشکی و.. توسط خود مراجعه کننده تکمیل نمایید.

از طریق این نرم افزار مراجعه کنندگان می توانند به راحتی به پرونده پزشکی خود دسترسی پیدا کنند. همچنین کلیه عکس ها و آزمایش های مربوط به بیمار ضمیمه می شود و در زمان نیاز به راحتی قابل مشاهده است.

علاوه بر آن، با یادآوری جلسات بعدی به مراجعه کنندگان می توانید آن ها را نزدیکتر به خدمات خود نگه دارید و به آن ها اطمینان دهید که همیشه در دسترس هستید و برای زمانشان  ارزش قائل هستید.

در نظر داشته باشید که یکی از جدیدترین و موثر ترین روش ها در اصول مشتری مداری استفاده از باشگاه مشتریان برای ترغیب بیشتر مشتری ها است. باشگاه مشتریان روشی برای افزایش مشتری جدید، وفادار سازی مشتریان قدیمی و تشویق مشتریان جدید به مراجعه جدید است پس از مزیت های آن غافل نشوید.

مشتری مداری به معنای توجه به نیاز مراجعه کننده، ایجاد فضایی امن و آرام و ایجاد ارتباط موثر با مراجعه کنندگان است. پس بهتر است به عنوان یک مدیر کلینیک از به روز ترین امکانات که همان نرم افزارهای پزشکی است برای رضایت بیشتر بیماران خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت درخواست دمو و مشاوره رایگان