بیزینس پلن کلینیک زیبایی

به تازگی کلینیک زیبایی راه اندازی کرده اید و یا به فکر توسعه کلینیک خود هستید؟ داشتن یک بیزینس پلن حرفه ای انتخاب هوشمندانه ایست. قطعا می دانید وجود یک بیزینس پلن کلینیک زیبایی به شما در اداره و مدیریت هرچه بهتر کلینیک زیبایی کمک می کند. بررسی دقیق و تحلیل کلینیک های موفق زیبایی فرصتی طلایی برای شناخت مسیر درست است.

بیزینس مدل به شما کمک می کند که بدانید قرار است از نقطه A به نقطه B بروید، چطور بروید، چطور سرعت خود را بالاتر ببرید و چه کارهایی برای بهتر شدن آن نیاز دارید؟

طرح تجاری و یا همان بیزینس پلن چیست؟

در ابتدا بهتر است به تعریف طرح تجاری و یا همان بیزینس پلن و مزایای آن بپردازیم. فرض کنید قطعه زمینی خریداری کرده اید و قصد ساخت یک آپارتمان در آن دارید. قبل از شروع به ساخت و ساز قطعا اقدام به نقشه کشی می کنید و سپس برآورد هزینه و … را انجام می دهید. راه اندازی و مدیریت یک کلینیک زیبایی نیز نیاز به اقدامات و مقدمه چینی اصولی دارد که به آن بیزینس پلن کلینیک زیبایی گفته می شود. یک طرح کسب و کار سندی است که نمایانگر کلینیک زیبایی شماست، چگونه خدمات کلینیک ارائه می شود و چطور قرار است در این بازار رقابتی سربلند شود.

چرا کلینیک زیبایی به بیزینس پلن احتیاج دارد؟

وجود یک طرح کسب و کار واقعی و تحقق پذیر بدون در نظر گرفتن نوع کسب و کار و بزرگی آن، از واجبات راه اندازی کسب و کار جدید، راه اندازی کلینیک جدید و توسعه آن هاست. هر مدیر کلینیک زیبایی برای دست یابی به موفقیت و مراجعه کنندگان زیاد، نیازمند بیزینس پلن است. در این میان محققان ثابت کرده اند کسب و کار ها و مدیرانی که یک بیزینس پلن هدفمند و حرفه ای برای کسب و کار خود پیاده سازی کرده اند از دیگر کسب و کار ها موفق تر بوده و عملکرد بهتری داشته اند. بنابراین تا دیر نشده به فکر یک بیزینس پلن برای کلینیک زیبایی خود باشید.

یک طرح تجاری کلینیک زیبایی شامل فعالیت ها و توانایی کلینیک، اخذ مجوز، فعالیت های اقتصادی، جزئیات مالی و عملیاتی، معرفی کلینیک زیبایی، تحلیل و بررسی بازار و رقبا، تحلیل مراجعه کنندگان و زیباجویان، شرح وظایف و آموزش پرسنل، برنامه ریزی بازاریابی و مشتری مداری، تهیه مکان مناسب احداث کلینیک و تجهیزات مورد نیاز خدمات زیبایی می باشد.

بوم کسب و کار کلینیک زیبایی

نوشتن و آماده سازی بیزینس پلن کلینیک زیبایی نیاز به دقت و دانش کافی در این حوزه کاری دارد و نیاز است بدانید دقیقا چه چیزی را باید پیاده سازی کنید. با آماده سازی این اطلاعات و برنامه ریزی بیزینس پلن کلینیک زیبایی با جزئیات مدنظر روند طرح تجاری به خوبی پیش خواهد رفت.

در این میان نیاز است در هنگام نوشتن بیزینس پلن کلینیک زیبایی و راه اندازی کلینیک پوست و مو مشخص کنید شرایط کار به چه صورت است، میزان سرمایه و هزینه ها را مشخص کنید، مکان راه اندازی کلینیک کجاست و چه مشخصات و ویژگی هایی دارد، تعداد پرسنل و نیروی لازم، تجهیزات مورد نیاز، مجوز ها و از همه مهمتر چه میزان سود ممکن است در این راه به دست آورید.

نترسید و نگران نباشید! محمد امین باستانی در این راه همراه شماست و به شما کمک می کند که یک بیزینس مدل خوب، حرفه ای و عملیاتی طراحی کنید.

معرفی کلینیک زیبایی، فعالیت ها و توانایی ها

در هنگام بررسی کلینیک زیبایی خود نوع کسب و کار، فعالیت ها و توانایی های کلینیک که قصد راه اندازی آن را دارید با جزئیات دقیق توضیح می دهید. به عنوان مثال ممکن است خدمات مختلفی در حوزه زیبایی، پوست، مو و لاغری انجام دهید از جمله:

  • بافت برداری (Biopsy)
  • لیزر تراپی پوست
  • کاشت و پیوند مو
  • لاغری و تناسب‌اندام
  • خدمات زیبایی بینی بدون جراحی
  • خدمات جوان‌سازی پوست
  • و …

اخذ مجوز

برای راه اندازی یک کلینیک زیبایی نیاز به اخذ مجوزهای مربوطه دارید. جهت دریافت مجوز های قانونی از طریق معاونت درمان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی اقدام می کنید. برای انجام این کار نیاز است تکنسین های دوره دیده و پزشک متخصص داشته باشید و حتما با یک پزشک در این حوزه قصد همکاری داشته باشید.

تحلیل و بررسی بازار و رقبا

هنگام تحلیل و بررسی بازار باید دید کلی از حوزه کسب و کار خود و همچنین رقبای مطرح ارائه کنید. مهم ترین نکته آموزنده این کار، شناخت صحیح بازار و درک عمیق آن است. از دیگر مزایای بررسی بازار هدف، بهبود استراتژی بازاریابیست. علاوه بر آن باعث می شود به زیباجویان دلیل انتخاب دهید که چرا از میان تعداد زیادی کلینیک زیبایی شما را انتخاب کنند. تحلیل و بررسی بازار و رقبا در بیزینس پلن شما باید بتواند به سوالات زیر پاسخ مناسبی دهد:

  • حوزه کسب و کار کلینیک زیبایی چقدر گسترده است؟
  • روند بازار صعودی است یا نزولی؟
  • رقبای اصلی در محله، شهر، استان و کشور چه کسانی هستند؟
  • شرکای کلیدی در بازار چه کسانی هستند؟
  • چه عوامل و روند هایی در حوزه کسب و کار کلینیک زیبایی تاثیر گذارند؟
  • پیش بینی و نگرش شما نسبت به رشد صنعت کلینیک زیبایی در سال های آتی چیست؟
  • مشتری مداری در این حوزه چگونه است؟
  • و …

شرح وظایف و آموزش پرسنل

از نکاتی که قبل از شروع به کار کلینیک زیبایی باید به آن توجه کرد، فرآیند نویسی و شرح وظایف، آموزش صحیح و اصولی پرسنل است. آموزش ها شامل شرح شغلی افراد، نحوه برخورد با زیباجو، مشتری مداری و مواردی از این قبیل می شود. هر پرسنل کلینیک باید بتوانند اهداف مشخص شده در بیزینس پلن کلینیک زیبایی را به درستی پیاده سازی کنند و همچنین از تحلیل رقبا در جذب، پرزنت و وفادارسازی زیباجویان استفاده کنند. شما در این امور تنها نیستید و مهندس محمد امین باستانی به شما کمک می کند تا از تجهیزات خود در جهت بالا بردن بهره وری منابع انسانی خود استفاده کنید و در فرآیند سازی( سیستماتیک کردن) کارهایتان همراه تان است.

کلام آخر

تهیه و آماده سازی یک بیزینس پلن برای کلینیک زیبایی پر سود و منفعت است. امیدواریم مطالب گفته شده در هنگام پیاده سازی طرح تجاری کلینیک به شما کمک کند. بیزینس پلن کلینیک زیبایی باعث درک بهتر بازار هدف و رقبا می شود و این کار به شما در بازاریابی هدفمند یاری می رساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت درخواست دمو و مشاوره رایگان