نرم افزار CRM پزشکی

تخفیف

(CRM (Customer Relationship Management نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری است. تمام بیمارانی که به مطب پزشکان و کلینیک‌های درمانی و یا حتی بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند درواقع مشتریان آن‌ها هستند. مدیریت ارتباط با مشتری علاوه بر جنبه کسب درآمد باعث رضایت و انجام سریع‌تر کارها می‌شود و به‌ نوعی علاوه بر ایجاد رضایت‌مندی مشتری، می‌تواند با ساماندهی ارتباطات داخل هر مجموعه، از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری کند که نرم افزار CRM پزشکی با این هدف طراحی و پیاده سازی شده است

 

یکی دیگر از افتخارات گروه نرم افزاری پزشکیار باستانی طب ارائه نرم افزار مدیریت مطب و مراکز درمانی همچون درمانگاه، کلینیک، مراکز جراحی محدود و بیمارستان ها می باشد. ما با بهره‌مندی از تجربه و اطلاعات برترین پزشکان و متخصصان داخلی و خارجی توانسته ایم در زمینه نرم افزار رایانه، تخصصی ترین نرم افزار را در زمینه CRM پزشکی عرضه نماییم. نرم افزار CRM پزشکی تحت استاندارد جهانی HL7 و الگوهای بین المللی طراحی گردیده و ضمن گرفتن تاییده و مجوز از معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان محصول دانش بنیان، دارای مجوز و تاییده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش جمهوری اسلامی ایران نیز می باشد.

انواع نرم افزار CRM کلینیک های پزشکی و مراکز درمانی

 

نرم افزار CRM برای تعامل با بیماران: جذب و نگهداری بیماران و مشتریانی که با تصمیم خود به مراکز درمانی مراجعه کرده اند را تسهیل می کند که شامل فعالیت های شخصی سازی شده مانند ارسال یادآوری، کارت نظرسنجی یا تبریک تولد است.

نرم افزار CRM برای تعامل با سازمانها:  این نوع از نرم افزار به جذب بیماران جدید از طریق ارجاع مشتریان قبلی کمک می کند. که اکثرا دندانپزشکان خصوصی، روانشناسان و … استفاده می کنند. بنابراین، کلینیک ها از CRM مراکز درمانی برای برقراری و حفظ ارتباط با سایر مراکز درمانی استفاده می کنند و بیماران را به یکدیگر ارجاع می دهند.

 

ویژگی های مهم یک نرم افزار CRM پزشکی

 

یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری پزشکی باید شامل ۵ ویژگی و عملکرد اصلی باشد. که این عملکرد ها عبارتند از:

  • سوابق الکترونیکی: هسته اصلی هر نرم افزار پزشکی و مراکز درمانی آمارها و اطلاعات شخصی بیمار، داروها و زمان بندی ویزیت آن ها است. همچنین این سوابق و اطلاعات باید برای پزشکان و بیماران قابل درک و در دسترس باشد.
  • تحلیل و بررسی: برای بهبود کسب و کارها، گزارش ها و داشبوردها به این ویژگی در نرم افزار نیاز است. مشابه پرونده پزشکی که بیشتر بر روی گروه هایی از بیماران تمرکز کند نه یک فرد.
  • پشتیبانی بیماران و مشتریان از طریق چندین پلتفرم: بهتر است امکان استفاده از پلتفرم های مختلف برای بیماران و کارمندان فراهم شود تا توانایی بررسی داده ها یا تغییر سوابق از طریق دستگاه های مختلف مانند لپ تاپ، تبلت، تلفن و … را داشته باشند.
  • ارسال ایمیل و یا تماس به صورت مستقیم: ارسال نامه های الکترونیکی خوش آمد گویی، یادآوری ها، اعلان ها و … که این موارد در برقراری تعامل و حفظ بیماران کمک می کند.
  • یکپارچه سازی یا وارد کردن داده ها: اگر کسب و کار شما نوپا و جدید نیست، احتمالا مجبور باشید فرایند یکپارچه سازی CRM را پیش ببرید یا داده ها را از سیستم مورد استفاده قبلی به نرم افزار CRM  پزشکی انتقال دهید. هر یک از این دو فرایند باید بسیار ساده و سریع انجام گیرد تا در طی دوره انتقال از خسارت اطلاعاتی یا ضررهای پولی جلوگیری شود.

 

نرم افزار CRM برای کلینیک های پزشکی و مراکز درمانی چه کاربردی دارد؟

 

با سرمایه گذاری دولت ها در بهبود علم پزشکی، اجرای فناوری های جدیدی مانند نرم افزار CRM برای کلینیک های پزشکی، مراکز درمانی و بهبود کیفیت خدمات پزشکی در حال رشد است.

نرم افزار CRM راه حل مناسبی است که می تواند به بیمارستان ها برای جذب بیماران جدید، غلبه بر مشکلات و افزایش رضایت بیماران فعلی از روند درمان، کمک کند. مثال های مختلفی از نرم افزار CRM برای بازاریابی مراکز درمانی و کلینیک ها وجود دارد که بر روی وظایف مختلف تمرکز دارند که به شرح زیر است:

  • یکپارچه سازی اطلاعات پرونده های پزشکی الکترونیکی
  • تسهیل مراحل صدور صورت حساب و فرایند پذیرش بیماران
  • اتوماسیون فرایندهای داخلی

 

 

اما CRM چگونه به مدیریت مطب و کلینیک کمک می‌کند؟

 

۱- ثبت اطلاعات بیماران: معمولاً مطب‌ها در تماس اولیه بیمار با منشی از یک دفتر ساده جهت ثبت اطلاعات و برای پذیرش از یک فرم کاغذی برای ثبت شرح‌حال و داروهای تجویزشده استفاده می‌کنند. در کلینیک‌ها از فایل‌های اکسل و یا نرم افزاهای جزیره‌ای استفاده می‌شود. هیچ‌کدام از موارد یاد شده نمی‌تواند به‌سرعت CRM اطلاعات و سوابق بیماران را در اختیار پزشک و کارکنان قرار دهد.

CRM  می‌تواند به تعداد دلخواه فیلد ایجاد کند و فایل‌های مورد نظر (نظیر اسکن دفترچه بیمه، نسخه، نامه معرفی و …) را به اطلاعات بیمار پیوست کند.

۲- دسته‌بندی مشتریان: برخلاف سیستم کاغذی شما در CRM قادر خواهید بود که بیماران را به‌دلخواه دسته‌بندی کنید. هر دسته‌بندی در اختیار یک پزشک یا یک منشی قرار بگیرد و در صورت نیاز جهت امور بازاریابی، بتوانید از دسته‌بندی استفاده کنید.

۳- سیستم پشتیبانی: کلینیک‌ها همانند هر مجموعه اقتصادی دیگری قادر خواهند بود تا با جذب مشتریان وفادار و معرفی مشتریان جدید توسط مشتریان قبلی، رونق کسب‌وکار خود را بیشتر کنند. سیستم پشتیبانی وظیفه ایجاد ارتباط مستمر با بیماران را دارد و ایشان قادر خواهند بود تا با ثبت نظرات، شکایات و انتقادات، شرکت در نظرسنجی، پرسش و پاسخ اینترنتی و … با کلینیک یا مطب در ارتباط باشند و مدیریت مجموعه با دریافت نظرات مشتریان سعی در رفع نواقص داشته باشد.

۴- ارتباط با بیمار: کلینیک یا مطب قادر خواهد بود از طریق ایمیل، پیامک و تلگرام با بیمار در ارتباط باشد. از این قابلیت می‌توانید برای راهنمایی بیماران و یا هر نوع ارتباطی با ایشان استفاده کنید.

۵- موتور زمان‌بندی: CRM قادر است تا یادآوری‌های مهم را با استفاده از موتور زمان‌بندی برای بیمار ارسال کند. سیستم زمان‌بندی قادر است که بدون اینکه چیزی ازقلم‌افتاده شود تمام وقایع، رویدادها و یادآوری‌های را برای پزشک، کارکنان و بیماران ارسال کند.

۶- فرم ساز: در فرم ساز قدرتمند CRM قادر هستید تا هر فرمی که موردنظر شما باشد را به‌راحتی طراحی کنید و با دادن سطح دسترسی‌های متنوع به کاربران، اطلاعاتی که تاکنون در فرم‌های کاغذی ثبت می‌کرده‌اید را به‌صورت آنلاین ثبت کنید.

۷ سیستم تلفن گویا: امروزه اغلب کلینیک‌ها و مطب‌ها یک مرکز تماس دارند ولی این مرکز تماس به CRM متصل نیست.  اتصال سامانه تلفن گویا به CRM این قابلیت را ایجاد می‌کند هر تماسی در سوابق بیماران ثبت شود. علاوه بر ضبط مکالمات شما قادر هستید تا سیستم نوبت‌دهی تلفنی داشته باشید و به‌صورت ۲۴ ساعته قادر به ثبت تماس و نوبت‌دهی به بیماران باشید. برای این کار شما نیازمند یک مرکز تماس هوشمند هستید.

۸  کارتابل و چت داخلی: مدیران کلینیک‌ها به راحتی می‌توانند کارهای مورد نظر خود را در کارتابل کارکنان ثبت کنند و مکاتبات به صورت اتوماسیون انجام شود. همچنین جهت کاهش سر و صدا وجود چت داخل نرم افزار بسیار کارآمد است.

۹ گزارش ساز: اگر یک فایل اطلاعاتی دارید که تمایل ندارید تمام اطلاعات را دوباره در CRM ثبت کنید نگران نباشید CRM هم ورودی و هم خروجی اکسل دارد. علاوه بر این گزارش ساز قادر است از طریق Web Service  و Connection به پایگاه داده نرم افزارهای موجود شما متصل شود و گزارش‌های مطلوب شما در CRM برای هر مشتری به تفکیک نمایش داده شود.

 

 

مزایای نرم افزار CRM برای کلینیک های پزشکی

 

به طور کلی همه نرم افزارهای CRM بر ۳ نکته اساسی متمرکز هستند:

  • خودکار سازی فرایند ها
  • پیشنهادات شخصی سازی شده
  • قابلیت ادغام با سایر سرویس ها مانند خدمات تلفنی، کاتالوگ ها و …

 

بنابراین یک نرم افزار CRM برای مراکز درمانی و کلینیک های پزشکی دارای مزایای زیر است:

 

۱. تسهیل جذب مشتریان و بیماران

احتمالا با دردسرهای داده های تکراری و مفقود شدن سوابق پزشکی آشنایی دارید. HRM کل فرآیند جذب، درمان و مراقبت های بعدی و دوره درمان را خودکار و تسهیل می کند. نرم افزار CRM کلینیک های پزشکی، داده ها و نسخه های حساس را ثبت و ذخیره می کند، فعالیت های درون بیمارستان را ردیابی می کند و خطاهای بالقوه یا سوء ارتباطات را کاهش می دهد. بنابراین، خدمات پزشکی و درمانی با کیفیت بالاتری ارائه می گردد.

علاوه بر این، فراهم کردن نرم افزار CRM برای کلینیک های پزشکی و مراکز درمانی امری بسیار حیاتی و مهم است. تیم های اورژانس با در دست داشتن سوابق پزشکی افرادی که بیماری خاصی دارند و یا داروهای ویژه ای استفاده می کنند به طور موثری می توانند به یاری این بیماران بشتابند.

۲. بهبود تجربه مشتری

گاهی اوقات مشتریان به دلیل اینکه از فرایند درمان و بیماری خود اطلاعات دقیق تری ندارند ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشند. بیماران از طریق نرم افزار سی آر ام پزشکی می توانند سوابق خود را به راحتی بررسی کرده و مراحل بعدی درمان خود را بدانند.

علاوه بر این امکانات، پزشکان می توانند تعاملات خود با بیماران را از طریق کنترل وضعیت بدنی تا نتایج آزمایشات حفظ کنند و به دلیل اینکه آزمایشات آزمایشگاهی ۷۰٪ از تصمیمات نهایی درمانی را تحت تأثیر قرار داده و ۸۰٪ سوابق پزشکی را تحت پوشش قرار می دهند نرم افزار CRM  پزشکی می تواند تاثیر مثبتی بر روند درمان بیماران و فرایند تشخیص و معالجه توسط پزشکان داشته باشد و به این ترتیب به تجربه مشتری کمک کند.

۳. فرآیند ساده تر صدور صورتحساب

بیمارستان ها و کلینیک های بزرگ ساختارهای پیچیده ای هستند که از بخش های زیادی تشکیل شده اند. در کنار بخش های مربوط به درمان، دفاتر اداری نیز وجود دارند که مسئولیت صدور صورتحساب را بر عهده دارند. بدیهی است، ارتباط مداوم بخش درمانی با بخش حسابداری به طور همزمان دشوار است، برای مثال بیمه های منقضی شده می تواند باعث بروز هرج و مرج شود.

در این حالت، نرم افزار CRM برای کلینیک های پزشکی فوق العاده است زیرا آنها کارمندان را از بسیاری از فرآیندهای دستی خلاص می کنند. نرم افزار CRM پزشکی، اطلاعات صورتحساب بیمار، اطلاعات مربوط به بیمه، تراکنش های مالی بیمار را ثبت می کند. نرم افزارهای CRM مراکز درمانی هرگونه تغییر در حساب کاربری بیماران را ثبت می کنند، بنابراین پزشکان می توانند بر روی فعالیت های درمانی خود متمرکز شوند.

 

 

اما این مزایا چطور توسط CRM بدست خواهند آمد؟ این نرم افزار ماژول های مختلفی را شامل می شود که کاربردهای متفاوتی دارند. از جمله:

 

  • بررسی وضعیت بیماران، یادآوری های مهم و پیگیری وظائف پرسنل، پزشکان و پرستاران
  • مشاهده تمامی تغییرات در وضعیت مراجعین و شرایط مراقبت از آنان بصورت لحظه ای
  • برنامه ریزی و برگزاری کمپین های تخفیفی برای جذب حداکثری بیماران و ارسال انبوه پیامک، ایمیل و فکس برای مخاطبین
  • ارتباط موثر با مخاطبین، پیش از ورود، در حین حضور و پس از خروج از مرکز
  • مدیریت تماس های ورودی به پذیرش یا خروجی از تیم پزشکی و ارجاع آنها، همچنین مرتبط کردن این تماس ها به پرونده هر فرد با جزئیات کامل
  • هماهنگی جلسات ملاقات با تعیین زمان و مکان و موضوع جلسه بصورت سیستماتیک
  • مکانیزه کردن فرایندها برای کاهش زمان و منابع فیزیکی
  • ارجاع پرونده های بیماران مختلف به تیم های پزشکی متفاوت و پیگیری آن
  • هماهنگی با سیستم حسابداری و یکپارچگی با برنامه مالی
  • تولید فرمهای مختلف پزشکی بصورت اتوماتیک و سیستمی
  • امکان مشاهده سوابق بیمار توسط او در باشگاه مشتریان

نکته حائز اهمیت در ارتباط با این نرم افزار، تحت وب بودن آن است. به این معنی که کاربران در هر زمان و هر مکان می توانند به سادگی با یک مرورگر از طریق فضای اینترنت به این نرم افزار دسترسی داشته باشند. همچنین این نرم افزار بصورت  Local در سازمان مورد نظر نصب خواهد شد. به همین علت امنیت، سرعت و حجم فضای آن نسبت به نرم افزارهای ابری (Cloud) بسیار بالاتر است.

 

تفاوت بین CRM پزشکی و CRM عمومی

 

در مقایسه با سیستم های سنتی مدیریت، نرم افزار CRM در بیمارستان ها برای تامین همه نیازهای بیماران و کارمندان مناسب تر است. سفارشی سازی CRM عمومی برای اینکه قابلیت پردازش سوابق پزشکی و تعاملات با بیماران را دارا باشد بسیار پر هزینه و گران می باشد. بنابراین،   CRM برای کلینیک ها باید دارای ویژگی های مرتبط با علم پزشکی باشد.

قوانین

HRM با قانون HIPAA سازگار است، بنابراین ارائه دهندگان و بیماران می توانند مطمئن باشند که امنیت اطلاعات شان به خوبی تامین می شود.

همچنین با امکان شخصی سازی کردن نرم افزار های CRM مراکز درمانی برای مشتریان و بیماران می توان خدمات منحصر به فردی به آن ها ارائه داد.

ساختار

نرم افزار CRM مراکز درمانی برای ساختارهای منحصر به فرد کلینیک ها تهیه شده است. گفته می شود، پزشکان مختلف با امکانات و شرایط مختلفی کار می کنند، بنابراین نرم افزار CRM در کلینیک های پزشکی باید این مورد را پوشش دهد. CRM عمومی فقط از یک کسب و کار که تعدادی پرسنل و کارمند دارد، پشتیبانی می کند.

در حالیکه نرم افزار های طراحی شده برای علم پزشکی به طور خودکار اطلاعات را از آزمایشگاه ها، بیماران، پزشکان جمع آوری می کنند تا از وارد کردن دستی داده ها اجتناب کنند.

  • ثبت اطلاعات اولیه بیمار
  • ثبت اطلاعات پزشکی، جراحی، بیماری، ژنتیک و نتایج معاینه اولیه
  • امکان ثبت علت مراجعه بیمار، تشخیص پزشک و پلن درمان
  • امکان ارجاع به آزمایشگاه یا دیگر مراکز درمانی
  • ثبت اطلاعات تخصصی
  • ارسال و دریافت اطلاعات از طریق سامانه سپاس

عملیات خرید و فروش

  • فاکتور خرید و فروش
  • فاکتور مرجوع از خرید و فروش
  • پیش فاکتور فروش
  • معرفی اضافات و کسور فروش
  • تغییر سطوح قیمت کالا
  • گزارش لیست فاکتورهای خرید، فروش و مرجوعی
  • گزارش لیست فاکتورهای خرید، فروش و مرجوعی به تفکیک شخص
  • گزارش خلاصه خرید، فروش و مرجوعی به تفکیک گروه کالا
  • گزارش خلاصه خرید، فروش و مرجوعی به تفکیک انواع کالا
  • گزارش سوابق خرید و فروش

بخش تعاریف اطلاعات پایه

  • معرفی طرف حساب و اطلاعات تکمیلی
  • سطح قیمت
  • معرفی گروه طرف حساب ساده
  • معرفی گروه طرف حساب درختی ۲ لایه
  • معرفی گروه کالا ساده
  • معرفی گروه کالا درختی ۲ لایه
  • معرفی واحد شمارش
  • معرفی شهر و استان
  • انتصاب سطوح قیمت به طرف حسابها
  • معرفی کالا
  • معرفی – سطوح قیمت

عملیات حسابداری

  • جا به جایی وجوه نقد بین حساب‌های خزانه داری
  • خلاصه موجودی
  • گزارش دریافت و پرداخت روزانه
  • گزارش پیش بینی نقدینگی

عملیات چک

  • جا به جایی وجوه نقد بین حساب‌های خزانه داری
  • خلاصه موجودی
  • گزارش دریافت و پرداخت روزانه
  • گزارش پیش بینی نقدینگی

عملیات خزانه داری

  • معرفی حسابها
  • تغییر وضعیت اسناد
  • تنظیم صورتحساب هر شخص
  • گزارش مرور حسابها
  • گزارش گردش حسابها به تفکیک هر شخص
  • گزارش سود وزیان
  • گزارش هشدار ماهیت مغایرت حسابها

عملیات انبارداری

  • رسید انبار خرید
  • رسید انبار مرجوع از فروش
  • محل انبار کالا به تفکیک ساختمان، اتاق و یا قفسه
  • انتقال کالا بین انبارها
  • انبار گردانی شمارش انبار
  • تولید اتوماتیک برگه تعدیل تعدادی
  • گزارش و تاریخ انقضا بر اساس انبار
  • گزارش و کاردکس شمارش انبار
  • گزارش کاردکس حسابداری کالا با جزئیات
  • گزارش موجودی کالاها
  • گزارش موجودی کالاها با مبلغ
  • گزارش موجودی کالاها به تفکیک انبار
  • گزارش موجودی کالاها به تفکیک انبار با مبلغ
  • خلاصه رسید‌های صادره به تفکیک شخص
  • خلاصه رسید‌ها و حواله‌های صادره به تفکیک شخص
  • گزارش کسری موجودی کالا‌ها
  • گزارش حواله انبار فروش

دیگر عملیات

قابلیت ثبت و گزارش گیری دریافت و پرداخت

قابلیت ثبت و گزارش گیری هزینه و درآمد

قابلیت ثبت و گزارش گیری انواع فاکتور خرید و فروش

قابلیت ثبت سند دستی حسابداری

دارای تراز آزمایشی و ترازنامه

  • قراردادهای سررسید شده
  • امکان یادآوری چک ها
  • امکان یادآوری یادداشت های روزانه، قرار و ملاقات ها
  • امکان پشتیبان گیری خودکار از اطلاعات نرم افزار
  • امکان پشتیبان گیری خودکار بر روی درایو و هاست
  • دارای امنیت بالا در حفظ اطلاعات

ماژول پیامک یک قابلیت فوق‌العاده برای برقراری تعامل میان شما و مراجعه کنندگان است. با استفاده از ماژول پیامک امکان نوبت دهی از طریق پیامک، مدیریت ارتباط با بیمار یا مراجعه کننده مانند اعلام و یا یادآوری زمان مراجعه، لغو زمان مراجعه بیمار در صورت عوض شدن برنامه پزشک، ارسال و دریافت اطلاعات مالی بیمار، امکان ارسال پیامک های گروهی به عنوان مثال جهت مناسبتهای مختلف و ارسال پیامکهای تبلیغاتی و … فراهم می باشد. همزمان با ثبت نوبت دهی، سیستم به صورت اتوماتیک برای بیمار پیام تاریخ، روز و ساعت مراجعه را ارسال می نماید. جهت یادآوری مجدد، سیستم چند روز قبل از زمان مراجعه، یک پیامک مبنی بر یادآوری برای بیمار ارسال می کند تا در صورت عدم مراجعه بیمار (لغو نوبت)، عدد صفر را ارسال نموده و نوبت بیمار حذف شود.

یکی از نقاط قوت این نرم افزار طراحی آن به صورت آنلاین و آفلاین می‌باشد که این امکان را به پزشکان عزیز می‌دهد که در هر زمان و هر مکان (هر جایی از دنیا) با اتصال به نرم افزار کلیه اطلاعات بیماران را رؤیت نمایند و یا ثبت و تغییر دهند.

از دیگر امکانات بارز این نرم افزار قابلیت ریسپانسیو بودن آن می‌باشد به این معنی که با کلیه سخت افزارهای روز دنیا همچون تلویزیون، کامپیوتر رو میزی، لپ تاپ، تبلت و موبایل و همچنین با انواع سیستم عامل‌ها سازگار است.

لازم به ذکر است که این نرم افزار در چهار نسخه‌ی مطب، کلینیک، درمانگاهی و بیمارستانی طراحی شده که قابلیت اتصال و ارتباط با یکدیگر را دارند.

 

سوالات متداول

 

 ۱نرم افزار CRM در بیمارستان ها چیست؟

به منظور ساماندهی فرایندها و سیستم های داخلی در بیمارستان ها، نرم افزارهایی روانه بازار شده است که وظیفه مدیریت کارتابل ها و اقدامات در این مراکز را بر عهده دارند. این نرم افزارها به سیستم های CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری مشهورند.

 

۲- استفاده از نرم افزار CRM در بیمارستان ها چه مزایایی دارد؟

همانطور که در متن به طور مفصل اشاره شد، این نرم افزارها با مدیریت داده ها و فرایندها، می توانند بهره وری و کارایی را افزایش دهند و به جذب مشتریان و رضایت پرسنل منجر شوند. برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با مزایای این نرم افزار، به مطلب نرم افزار CRM چیست؟ مراجعه کنید.

 

۳تفاوت نرم افزار CRM و PRM در چیست؟

آن دسته از نرم افزارهای CRM که در صنعت پزشکی و درمان مورد استفاده قرار می گیرند، Healthcare CRM یا PRM ” که از Patient (بیمار) نشات گرفته اند”، نام دارند.

 

۴از نرم افزار CRM بیمارستانی در چه مشاغل دیگری می توان استفاده کرد؟

بطور کلی نرم افزار های CRM در تمامی مشاغل کارایی دارند؛ ولی به طور خاص  CRM بیمارستان ها – اورژانس – درمانگاه ها – کلینیک های زیبایی، سی آر ام های مراکز درمانی، CRM های مطب های پزشکی، دندانپزشکی، آرایشی مراقبتی بهداشتی، آزمایشگاه ها و … تا حدود زیادی از یک جنس و یک خانواده می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت درخواست دمو و مشاوره رایگان