طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی یکی از مهم‌ترین مواردی است که پزشکان و کلینیک‌های پزشکی برای معرفی خدمات خود و بهتر کردن آن‌ باید در نظر داشته باشند. در اصل می‌توان گفت طراحی یک وب‌سایت پزشکی به این دلیل دارای اهمیت است که از این طریق افراد مختلف می‌توانند به‌منظور آشنایی با خدمات درمانی ارائه ‌شده در مطب یا کلینیک پزشکی، رزرو  نوبت  و جوابدهی آنلاین به آن مراجعه کنند. در نهایت در دنیای تکنولوژی هر مطب یا کلینیک‌ پزشکی بهتر است برای ارائه خدمات خود وب‌سایت اختصاصی و کاربردی ایجاد کند.

برای طراحی وب‌سایت‌های پزشکی باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید و با رعایت این نکات خاص در طراحی سایت بتوانید مخاطبان و کاربران زیادی را جذب وب‌سایت خود کنید. برای شروع طراحی وب‌سایت پزشکی فرد باید ویژگی‌ها و امکانات لازم و ضروری در مورد این نوع سایت‌ها را بداند تا بتواند تمامی آن‌ها را رعایت کرده و درنهایت یک وب‌سایت عالی و حرفه‌ای را ایجاد کند.

در این مقاله در نظر داریم نکات و موارد مهم در مورد طراحی سایت پزشکی را توضیح دهیم و اطلاعات مفید و ضروری را در این مورد در اختیار شما قرار دهیم. در انتهای صفحه نیز می توانید نمونه سایت های طراحی شده توسط تیم باستانی طب را مشاهده نمایید.

اهمیت طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی برای پزشکان و کلینیک‌های پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است. دلیل مهم بودن این مسئله این است که با گسترش روز افزون تکنولوژی و استفاده از اینترنت در تمامی کارهای روزانه، لازم است تا این‌گونه خدمات نیز به‌صورت آنلاین در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار بگیرد. امروزه بیشتر افراد هنگام انجام کاری و قبل از مراجعه به مکانی در مورد آن در گوگل جستجو می کنند و اولویت آنها داده های موجود در نتایج سرچ گوگل می باشد و در تصمیم گیریشان تاثیر می گذارد.

اگر در زمان امروزی نتوانید این امکان را در اختیار افراد قرار دهید ممکن است تعداد زیادی از مراجعه‌کنندگان خود را از دست بدهید. همچنین به علت بالا بودن تعداد افراد مراجعه‌کننده به کلینیک‌های پزشکی، داشتن یک وب‌سایت اختصاصی برای این‌گونه کلینیک‌ها امری ضروری است چراکه شما با داشتن وب‌سایت می‌توانید تعداد مخاطبان زیادی را برای مراجعه به کلینیک جذب کرده و با معرفی خدمات درمانی مرتبط مردم را به استفاده از این خدمات تشویق کنید.

نکات مهم در مورد طراحی سایت پزشکی

اسم مناسبی را انتخاب کنید

اولین مرحله برای طراحی هر نوع وب‌سایت اعم از سایت پزشکی انتخاب بهترین و مناسب‌ترین اسم برای دامنه آن است. معمولاً بیش‌تر پزشکان از اسم یا نام کلینیک مراکز درمانی خود برای نام‌گذاری دامنه استفاده می‌کنند. توصیه ما این است که در طراحی سایت پزشکی و مراکز درمانی از اسمی استفاده کنید که به خاطر سپاری آن توسط مردم راحت باشد. اسمی کوتاه با کاراکترهای کم که در آن از کلمات مرتبط به تخصص پزشک مربوطه استفاده شود.

 

دلیل طراحی سایت را از قبل مشخص کنید

اگر قبل از طراحی سایت پزشکی به هدف و دلیل خود از سفارش طراحی وب‌سایت دقت نکنید، تمام مراحل طراحی وب‌سایت برای شما بی‌ثمر و هزینه‌های شما به هدر خواهد رفت. شما باید بدانید که وب‌سایتی که می‌خواهید داشته باشید، چه خدماتی را قرار است ارائه دهد. برای مثال شما می‌خواهید:

دلیل طراحی سایت را از قبل مشخص کنید

  • معرفی پزشکان و مطب شخصی
  • معرفی واحدهای پزشکی و خدمات پزشکی مختلف
  • نمایش اطلاعاتی در زمینه پزشکی برای بیماران و پزشکان
  • معرفی محصولات پزشکی و بهداشتی مختلف
  • راه اندازی نوبت دهی آنلاین برای مراجعین با دسترسی سریع از طریق وب سایت
  • جذب و بازاریابی بیماران داخلی و خارجی (توریست درمانی)
  • فروش کالا و محصولات
  • دریافت مبلغ صورت حساب یا علی الحساب از بیماران از طریق درگاه اینترنتی
  • جوابدهی آنلاین آزمایشات بیماران از طریق سایت

زبان های مورد نیاز سایت را مشخص کنید

برای جذب بیماران و مراجعه کنندگان خارجی می توانید با چند زبانه کردن محتوای سایت، آنها را با سایت و مرکز درمانی خود آشنا و جذب کنید. سایت چند زبانه کمک بسیار بزرگی در بازاریابی بیماران خارجی می کند. با ترجمه مطالب سایت به زبان های رایج و پر استفاده مانند انگلیسی، عربی، ترکی و … به راحتی بیماران خارجی جذب کنید و محدوده فعالیت مرکز درمانی خود را گسترش دهید!

 

سرور مناسب و قدرتمندی را انتخاب کنید

مثل هر وب‌سایت دیگر، سرعت بارگذاری در طراحی سایت پزشکی نیز دارای اهمیت زیادی است. اگر درروند ساخت سایت، از سرو مناسبی استفاده نکنید، ممکن است باعث از دست دادن کاربران و بیماران شوید. همچنین علاوه بر این موضوع هنگامی‌که موتورهای جستجوی معتبر سایت شمارا بررسی می‌کنند امتیاز سایت شما در سایت‌های موتور جستجو پایین می‌آید که همین مسئله باعث متحمل شدن ضررهای زیادی برای شما می‌شود.

با توجه به اهمیت بالای انتخاب نوع هاست، ما برای مراکز درمانی از هاست های ایرانی و خارجی با سرعت عمل بالا و کانفیگ مناسب استفاده می نماییم. هاست های ایرانی و خارجی تفاوت چندانی ندارند اما در صورت ملی شدن اینترنت کشور، هاست های خارجی از دسترس خارج می شوند. ولی نگران نباشید! در صورت به وجود آمدن این شرایط، سایت شما پس از چند ساعت به سرورهای ایرانی منتقل می شود.

 

از امکانات و تکنولوژی های به‌روز استفاده کنید

امروزه بیش‌تر افراد دوست دارند با کمک اینترنت و تکنولوژی کارهای پزشکی خود را انجام دهند. اگر یک پزشک قادر به برقراری ارتباط آنلاین با بیماران خود نباشد، به‌طور قطعی می‌توان گفت بیماران مختلفی را از دست خواهد داد. تیم باستانی طب با برقراری چت آنلاین در وب سایت امکان چت و ارسال مدارک بین بیمار و پزشک برقرار کرده است. همچنین در صورت نیاز امکان افزودن تله‌مدیسین و پزشکی از راه دور از طریق نرم افزار پزشکیار باستانی طب فراهم می شود.

طراحی سایت به صورت ریسپانسیو

طراحی سایت پزشکی می بایست به صورت ریسپانسیو باشد. ریسپانسیو بودن به معنی قابلیت نمایش درست و صحیح در دستگاه‌های الکترونیکی با اندازه صفحه نمایش متفاوت مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت و گوشی را داشته باشد. مزیت وجود این امکان در سایت این است که کاربران لازم نیست فقط محدود به یک دستگاه الکترونیکی باشند و با استفاده از هر نوع وسیله الکترونیکی بتوانند اقدام به‌ رزرو نوبت، مشاهده جواب آزمایش و دیگر کارهای مختلف بکنند.

تبلیغ برند یا اسم کلینیک خود در سایت پزشکی

در حقیقت یکی از اهداف اصلی طراحی سایت پزشکی این است که شما قادر به معرفی کامل و دقیق مطب یا کلینیک خود باشید و بتوانید خدمات درمانی ارائه‌شده را به مردم معرفی کنید. در طراحی سایت‌های پزشکی انتخاب یک اسم مناسب برای معرفی برند تجاری بسیار مهم است.

انتخاب اسم در ساخت سایت پزشکی باید به نحوه‌ای باشد که اسم مورد نظر به‌راحتی در حافظه مخاطب باقی بماند و یادآوری آن اسم و نوشتار آن راحت و آسان باشد. همچنین زمانی که شخص می‌خواهد از خدمات پزشکی شما استفاده کند بتواند با جستجوی اسم و برند تجاری شما، سایت پزشکیتان را پیداکرده و بعدازآن اقدام به گرفتن نوبت کند و یا از دیگر امکانات و مقالات سایت شما استفاده کند.

ما در گروه نرم افزاری دانش بنیان باستانی طب با توجه به دانش و تجربه تخصصی سعی بر پیشنهاد و ارائه بهترین راهکار بر اساس حرفه و نیاز شما داریم. هدف از طراحی سایت پزشکی می‌تواند بر اساس احتیاج بازار و هدف شما بیش‌تر از مواردی باشد که در قسمت بالا شمرده‌شده است. می توانید اهداف خود را با تیم طراحی سایت ما در میان گذاشته تا بهترین استراتژی را در پیش بگیریم.

قسمت های لازم و ضروری در طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت‌های مختلف ازجمله سایت‌های پزشکی با در نظر گرفتن هدف و کارکرد سایت انجام می‌پذیرد و با در نظر گرفتن کاربردهای متفاوت هر سایت، قسمت‌های مختلف آن طراحی و ساخته می‌شود اما در حالت کلی وب‌سایت‌های پزشکی از قسمت‌های زیر ساخته می‌شوند:

درباره ما

در این بخش باید در مورد پزشک یا تیم پزشکی، مهارت‌ها، جزئیات تحصیلات و افتخارات سوابق کاری و تجربیات آنها او صحبت شود. همچنین در این بخش می‌توانید برای جذب مخاطبان خود رزومه کاری و تحصیلی پزشک یا پزشکان موردنظر را نیز قرار دهید.

تماس با ما

این بخش شامل اطلاعاتی است که کاربران یا مخاطبان وب‌سایت می‌توانند نظرات و یا انتقادهای خود را بنویسند و همچنین از این بخش می‌توانند راهنمایی‌های لازم را از پزشک موردنظرشان بگیرند. اطلاعات تماس به همراه سایر راه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی فعال مجموعه نیز می بایست در بخش تماس با ما قرار داشته باشد. بهتر است حتما مطب و کلینیک خود را بر روی نقشه گوگل ثبت کرده و آن را در سایت قرار دهید. از این طریق مراجعه کننده ها به راحتی مسیر را شناسایی کرده و به شما مراجعه می کنند. همچنین با ثبت مکان خود در نقشه مطب و یا کلینیک شما به راحتی در اسنپ و سایر تاکسی های اینترنتی در دسترس قرار می گیرد.

بخش رزرو نوبت و جوابدهی

یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی سایت پزشکی که باید به آن توجه کرد، قرار دادن بخش رزرو نوبت و جوابدهی آزمایشات در سایت است. سیستم‌های نوبت‌دهی آنلاین یکی از مهم‌ترین خدمات ضروری در وب‌سایت‌های پزشکی است که باید حتماً این ویژگی در سایت قرار داشته باشد. همچنین قرار دادن این امکان باعث جلوگیری از تلف شدن وقت بیماران و صرفه‌جویی در هزینه‌های آن‌ها می‌شود. از طرفی برای پزشکان نیز مزیت‌هایی مانند جلوگیری از ازدیاد جمعیت در مطب و داشتن آرامش بیش‌تر در محیط کاری، پرداخت بیعانه هنگام رزرو نوبت و … را داراست.

وجود جوابدهی آنلاین نیز ویژگی برجسته ای می باشد که با استقبال بیماران مواجه می شود. استفاده از جوابدهی آنلاین با استفاده کمتر از کاغذ همراه است. همچین مراجعات و صف های طولانی صرفا جهت تحویل جواب آزمایش را حذف کرده و در زمان صرفه جویی کنید.

جهت مشاهده اطلاعات بیشتر در خصوص نرم افزار نوبت دهی آنلاین و جوابدهی آزمایشات باستانی طب بر روی دکمه های زیر کلیک کنید.

بخش وبلاگ

همانطور که آگاه هستید این روزها تمامی کاربران به دنبال اطلاعات عمومی و پاسخ سوالات خود در گوگل جستجو می کنند. طبق آمار، ۷۳ درصد از افرادی که به یک وب‌سایت پزشکی سر می‌زنند به دنبال مطالبی در مورد یک بیماری و راه‌های درمان آن هستند. کیفیت محتوای وب‌سایت‌های پزشکی علاوه بر این‌که می‌تواند کاربران را به مشتری تبدیل کند بلکه داشتن مطالب با کیفیت بالا که وب‌سایت شما دارد امتیاز شما در موتورهای جستجوی معروف را نیز بالاتر می‌برد. اگر محتوا به صورت یونیک(اختصاصی)، صحیح و سئو شده باشد قطعا در نتایج جستجو از رتبه و امتیاز بالاتری برخوردار شده و این باعث می شود تا مخاطب با وب سایت شما آشنا شود در نتیجه به برندسازی کمک می کند.

ثبت‌نام کاربران در سایت فروشگاهی

برخی از وب‌سایت‌های پزشکی برای این‌که بیماران و پزشکان بتوانند از قابلیت‌های ایجادشده مخصوص خودشان استفاده کنند قسمت ثبت‌نام کاربر را طراحی می‌کنند، بیماران با ثبت‌نام در این بخش می‌توانند کارهای پزشکی مانند رزرو نوبت و پیگیری آن را انجام دهند. همچنین در صورت وجود فروشگاه در سایت، بیماران و مراجعه کنندگان می توانند اقلام و کالاهای پزشکی مورد نیاز خود را خریداری کنند.

موتور جستجو

در برخی موارد وب‌سایت‌های پزشکی شامل صفحات و بخش‌های مختلفی هستند، در این مواقع قرار دادن یک موتور جستجوی داخلی در وب‌سایت باعث راحتی و آسایش کاربران شده و از این طریق محبوبیت سایت را نیز افزایش می‌دهد.

اهمیت برندینگ در طراحی سایت پزشکی

موضوع دیگری که در طراحی سایت پزشکی مطرح است، وب برندینگ است. اولین مرحله برای ایجاد وب برندینگ فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی معروف و معرفی آنها در سایت است. شبکه‌های اجتماعی تأثیر مضاعفی بر روی شناخته شدن برند و افزایش برندینگ شما می‌گذارند. شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین، گوگل پلاس، توئیتر، فیس‌بوک، اینستاگرام، آپارات و غیره از این دسته شبکه‌ها هستند. این شبکه‌های اجتماعی به‌نوعی هستند که تأثیر بسیار بالایی را در برندینگ شما می‌گذارند و می‌توانید از این طریق نتایج عالی و مناسبی را برای سایت و برند خود بگیرید.

اهمیت برندینگ در طراحی سایت پزشکی

امکانات ضروری در طراحی سایت پزشکی

امکان مشاوره آنلاین در زمان‌های مختلف

نمایش گزارش‌های دقیق از کارهای انجام‌شده

امکان گزارش‌گیری اختصاصی

امکان دادن نوبت به بیماران

دریافت و ارسال پیام بین بیمار و پزشک

امکان پرداخت هزینه نوبت‌دهی به‌ صورت آنلاین

وجود حساب کاربری برای بیماران در فروشگاه

جوابدهی آنلاین آزمایشات

مزایای طراحی سایت پزشکی

امکان دسترسی به بیماران به‌طور آنلاین

اطلاع‌رسانی سریع به مراجعه‌کنندگان

شناساندن بهتر پزشک مرکز درمانی از طریق اینترنت بین مردم

ثبت پرسش و امکان پاسخ‌دهی آنلاین بین پزشک و بیمار

افزایش رضایتمندی مراجعه‌کنندگان

کم کردن هزینه‌های غیرضروری مانند هزینه رفت‌وآمد برای نوبت‌دهی

جلوگیری از اتلاف وقت بیماران

بالا بردن اعتبار پزشک

طراحی فضای مناسب جهت ارتباط آنلاین با بیماران

ارائه مقالات علمی و معتبر جهت بالابردن اطلاعات عموم مردم در زمینه فعالیت پزشکی و مرکز درمانی

کمک به برندسازی پزشکی

معرفی بخش ها، خدمات و تجیهزات و دستگاه های پزشکی

خدمات تیم ما جهت طراحی سایت پزشکی

تیم متخصص پزشکیار باستانی طب در کنار طراحی سایت خدماتی از جمله امنیت سایت، سئو و تولید محتوای سایت را نیز ارائه می دهد. از آنجایی که دنیای امروز دنیای رقابتیست، شما نیز باید با آن همراه شده تا از رقبای خود جا نمانید!

سئو شامل اقداماتیست تا سایت شما را به بازدید بیشتر و جایگاه لینک برتر در سرچ گوگل برساند. این روزها مسئله امنیت در تمامی حوزه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. سایت شما می بایست تمامی موارد امنیتی را رعایت کند و از هاستینگ های معتبر اقدام به تهیه هاست کرد تا از هک و لو رفتن اطلاعات سایت جلوگیری کرد.

ما در گروه نرم افزاری دانش بنیان باستانی طب، همواره با داشتن تجربه و متخصصین برجسته در این امر و رزومه موفق توانسته ایم بهترین راهکار، کمترین هزینه و حرفه ای ترین خدمات را به مشتریانمان ارائه نماییم.

زمان تحویل پروژه و پشتیبانی سایت

مدت زمان طراحی و پیاده سازی سایت پزشکی بستگی نوع به درخواست های شما، زمانبندی ارسال محتوا و اطلاعات مورد نیاز طراحی سایت توسط شما که در بالا توضیح داده شد دارد. پس از آن با مشورت تیم زمان تقریبی تحویل پروژه به شما اعلام می گردد. در حین اجرای پروژه نیز تیم طراحی سایت ما مرتب با شما در ارتباط هستند و شما را در جریان روند اجرای پروژه قرار می دهند. تیم متخصص پزشکیار باستانی طب همواره در تلاش است در راستای ارائه طراحی های حرفه ای و کاربر پسند رضایت مشتریان خود را جلب کند. برای آن دسته از مشتریانی که توانایی و یا فرصت تهیه عکس و محتوای ویدیویی ندارند و در شهر شیراز ساکن می باشند، تیم باستانی طب با تنظیم شرایط و قرارداد نسبت به تهیه آن اقدام می نماید.

پشتیبانی سایت های طراحی شده توسط تیم ما تا ۶ ماه پس از تحویل پروژه ادامه دارد و در صورت به وجود آمدن مشکل و یا خطایی پس از اطلاع به تیم سریعا پیگیری می شود. اما در صورتی که مشتری هاست و دامنه سایت را خودشان تهیه نمایند در صورت به وجود آمدن مشکل پس از تحویل سایت، شرکت در قبال آن هیچگونه مسئولیتی ندارد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی موضوع طراحی سایت پزشکی پرداختیم و نکته‌های مهم طراحی و امکانات ضروری سایت‌های پزشکی و اهمیت آن‌ها را برایتان شرح دادیم. درنهایت باید بگوییم برای طراحی و ساخت سایت‌های پزشکی توصیه می‌کنیم حتما از تیم طراحی حرفه‌ای و باتجربه‌ای استفاده کنید تا به کمک آن‌ها به انتظارات خود از بهترین سایت پزشکی برسید. زیرا در غیر این صورت تنها هزینه های مالی و زمان شما از دست خواهد رفت و به نتایج دلخواه نخواهید رسید.

امیدواریم با کمک این مقاله گروه نرم افزاری باستانی طب توانسته باشد سؤالات شما را در زمینه طراحی سایت‌های پزشکی را پاسخ داده باشیم، از این‌که تا اینجای مقاله ما را همراهی کردید نهایت قدردانی و تشکر را از شما داریم.

تیم تخصصی طراحی سایت شرکت دانش بنیان پزشکیار باستانی طب این اطمینان را به شما پزشکان عزیز می دهد طراحی سایت شما بسیار حرفه ای و تکنیکی انجام شده تا نیاز کاربران شما را به خوبی برطرف کند.

در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید در بخش دیدگاه ها سوال خود را مطرح کرده و جهت دریافت مشاوره با تیم فروش باستانی طب تماس حاصل فرمایید.

نمونه سایت های طراحی شده

توسط تیم باستانی طب

سوالات متداول

همانطور که گفته شد تیم ما پس از بررسی درخواست های شما زمان تقریبی تحویل پروژه را اعلام می کند.

پشتیبانی سایت های پزشکی طراحی شده توسط تیم ما تا ۶ ماه پس از طراحی و تحویل سایت می باشد. برطرف کردن خطاها و یا مشکلات احتمالی شامل پشتیبانی می باشد و تحت شرایطیست که مشتری هاست و دامنه را خودشان تهیه نکرده باشند. در غیر این صورت شرکت هیچگونه مسئولیتی نسبت به مشکلات احتمالی ندارد!

طراحی و پیاده سازی سایت بستگی به هدف و نیاز شما دارد و پس از بررسی کارشناسی هزینه آن به شما اعلام می گردد. هزینه طراحی سایت به عوامل زیادی از جمله نوع خدمات، طراحی تک صفحه ای یا چند صفحه ای، سایت فروشگاهی، سایت شرکتی یا خدماتی، خدمات سئو و تولید محتوا، طراحی گرافیکی اختصاصی، عکسبرداری و تولید محتوای ویدیویی و …. بستگی دارد.

خیر اما در صورت نیاز می توانید آن را برای سایت ثبت کنید و به سایت خود اعتبار بیشتری دهید.

راه های مختلفی برای ثبت مکان بر روی نقشه گوگل وجود دارد و برای اینکار نیاز به یک اکانت جیمیل دارید. در صورتی که موفق به ثبت مطب یا کلینیک خود بر روی نقشه نشدید نگران این مسئله نباشید! تیم ما این کار را برای شما انجام خواهد داد.

بله شما می توانید با تهیه نرم افزار نوبت دهی و جوابدهی آزمایشگاه پزشکیار باستانی طب آن را به سایت خود متصل کرده و از امکانات آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ثبت درخواست دمو و مشاوره رایگان